سهرالليالي
منتدى سهرالليالى ♥♥ .... أحلى منتدى
مرحبا بك ....عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائها اهلا بك فى اسره منتدى ......... 🌺 سهرالليالى
احلامنا البسيطه لازم تجرى فى دمنا علشان نقدرنعيش ونحقق حلمنا♥♥.

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

سهرالليالي
منتدى سهرالليالى ♥♥ .... أحلى منتدى
مرحبا بك ....عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائها اهلا بك فى اسره منتدى ......... 🌺 سهرالليالى
احلامنا البسيطه لازم تجرى فى دمنا علشان نقدرنعيش ونحقق حلمنا♥♥.
سهرالليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المواضيع الأخيرة
السارق والمسروق من الثلاثاء مايو 10, 2022 12:26 amمحمد السحرى
الى كوفيد 19 كرونا الجمعة أبريل 01, 2022 12:27 amمحمد السحرى
من وحى حبك الخميس مارس 31, 2022 11:54 pmمحمد السحرى
أعجاز علمى فى سورة الكهفالسبت يناير 29, 2022 6:58 pmسهرالليالي
الزمالك فى الجولالثلاثاء سبتمبر 28, 2021 10:49 pmمحمد السحرى
םבםב ﷺ صلوا عليه وسلموا تسليما ﷺ ✿الثلاثاء فبراير 23, 2021 8:42 pmسهرالليالي
البرجر...............اعرفى ازاى تعمليه ف البيتالإثنين ديسمبر 28, 2020 8:25 pmساره
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
2108 المساهمات
1238 المساهمات
1109 المساهمات
1042 المساهمات
906 المساهمات
880 المساهمات
868 المساهمات
839 المساهمات
778 المساهمات
638 المساهمات
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 18 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 18 زائر

لا أحد

مُعاينة اللائحة بأكملها

adhamromancy
adhamromancy
سوبر
سوبر
اوسمه : شندوتشات الكبدة .. !!! 8ai61p3rjmhj
ذكر
تاريخ الميلاد : 02/07/1983
المزاج : زى الفل
تقييم : 155
https://www.facebook.com/adhamromancy

شندوتشات الكبدة .. !!! Empty شندوتشات الكبدة .. !!!

الإثنين يونيو 08, 2009 8:30 pm
شندوتشات الكبدة .. !!! 32_magdy_305081930
دايما بتشدنى ريحة شندوتشات الكبدة بتاعة عربيات الشوارع..والاقى نفسى متجة ناحيتها كانى منوم مغناطيسيا ..
وياما مشاكل حصلت بينى وبين اصحابى واحنا خارجين نتمشى...
والاقيهم عمالين يقترحوا... واحد يقول كنتاكى ..وواحد يقول بيتزا هت...
وانت يا هومة .. تقترح ناكل فين؟؟؟..والاقينى بدون تفكير بقول شندوتشات كبدة من اى عربية !!!
وفى مرة خرجت مع بنت كنت اعرفها.. وقالتلى انها جعانة وسالتنى هتعزمنى فين؟؟
وبرضو وبدون اى تفكير قلتلها شندوتشات كبدة من على اى عربية !!!
الغريب انها بعد ما رحنا واكلنا وضربت هى لوحدها بتاع اربع تنصاص كبدة
وتلات تنصاص سجق وشندوتش همبرطة - واتضح ان اسمها همبرطة مش همبرجر -
وحبست بقزازة بيبس صاروخ .. اختفت تماما وكل ما اتصل بيها ع الموبايل اسمع رسالة بتقول ..
عفوا ... هذا الرقم الذى تطلبة غير موجود .. ربما يكون جالو تسمم وبيعمل غسيل معدة دلوقتى !!!
ومن واقع خبرتى فى شندوتشات الكبدة .. لقيت ان كل عربية كبدة ليها طقوسها فى تحضير شندوتشات الكبدة..

شندوتشات الكبدة .. !!! Image0001024
واليكم البيان التالى:
*زيزو بتاع المنصورة :بيجيب كبدة مستوردة والله اعلم مستوردة منين بس مالناش فيها ..
هو اكل وبحلقة .. احنا نضرب واحنا ساكتين !!
ويقطعها قطع متوسطة الحجم .. ويحط عليها فلفل حامى جدا .. ودة عشان يضيع اى طعم ويمسح اثار الجريمة !!!

*عبد الغنى بتاع مدينة نصر : بيجيب كبدة مستوردة برضك - من نفس المستورد بتاع زيزو -
وبعد ما يقطعها قطع اصغر من حجم شندوتشات كبدة زيزو .. يحط عليها توم مفروم ..
عشان يضيع ريحة الكبدة وانت مش فاهم بتاكل اية !!!

شندوتشات الكبدة .. !!! 66189b3

*على بركة الله.. بتاع محطة الرمل: احتار العملاء والاطباء فى مصدر الكبدة اللى بيعمل منها الشندوتشات بتاعتة
ولكنهم جميعا اجمعوا على بعد النظر فى اختيار صاحب المكان اللى هو فية ..
وذلك لان بينة وبين محطة الاسعاف مافيش خمس دقايق مشى ..
يعنى يكون فيروس سى ابتدا يشتغل !!!

*باقى عربيات الكبدة : بتتفنن فى هرس الكبدة وجعلها عبارة عن حاجة مالهاش طعم ولا ريحة ..
وبتكتفى بس بالكلمة اللى مكتوبة على العربية بتاعتها وان دى شندوتشات كبدة..وبالايحاء بيوصل للمتلقى واللى هيضرب..
انة - سبحان الله - بيضرب كبدة !!!

ونظرالكل الحوارات اللى قولتها دى .. لازم اعترف واقول اية السبب اللى بيخلينى باعشق شندوتشات الكبدة بتاعة العربيات
لان السبب من وجهة نظرى بيعتبر نظرية فلسفية مصرية فى المقام الاول والاخير .. واليكم التفسير

شندوتشات الكبدة .. !!! 32_magdy_305081930

التفسير العلمى:فى الدول المتقدمة والمتاخرة على السواء ..بيكون مقياس الحضارة بشندوتش الكبدة والقارىء للتاريخ المصرى القديم المعاصر ..
سوف يجد ان الحضارة المصرية القديمة قامت على شندوتشات الكبدة .. وذلك لان الفولكلور المصرى القديم كلمة بتقولها الام لابنها عند حدوث مكروة لة ..
بتروح خابطة ايدها على صدرها جامد وشاهقة وهى بتقوللو .. يا كبدى يا ابنى !!!

ولو انتقلنا للحضارة الاوروبية هنلاقى فرنسا وهى منبر الثقافة والحضارات فى اوروبا ..
هى كمان حضارتها مستمدة من الكبدة.. بس مش بيضربو كبدة بهايم - والحمير تعتبر بهايم برضك -
زى ما احنا بنضرب هنا فى الحضارة المصرية .. لا ..دول بياخدوا كبدة البط
والكيلو بتاع كبدة البط فى فرنسا عند اى فرارجى فرنساوى.. سعرة بيوصل لحوالى عششين جنية فرنساوى !!!

شندوتشات الكبدة .. !!! 93bcaf0
واخيرا وليس اخرا .. مينفعش انى انسى اهم حاجة بعد الكبدة فى الشندوتشات ..واللى هى رغيف العيش الفينو ..
اللى كان زمان بيتقطع وبيتشق بالسكينة عشان يتحشى كبدة .. بينما دلوقتى بقى طبيعى جدا انهم يشقوا الرغيف ..
بموس او كانر .. لانة بقى ارفع من السيجارة ..
والفن هنا فى كيفية وضع الكبدة فى داخل هذا الرغيف

عرفتوا لية بقى انا باعشق شندوتشات الكبدة !!!؟؟؟
محمد السحرى
محمد السحرى
سوبر
سوبر
اوسمه : شندوتشات الكبدة .. !!! 8ai61p3rjmhj
ذكر
تاريخ الميلاد : 18/10/1981
المزاج : احبكم
تقييم : 245

شندوتشات الكبدة .. !!! Empty رد: شندوتشات الكبدة .. !!!

الإثنين يونيو 08, 2009 10:56 pm
ايه الحكاية يا عم ادهم فى الاول كان فول بالزيت الحار ودلوقتى سندوتشات كبدة والله بين عليك مش ناوى تجبه البر بسندوتشاتك
بتع الكبدة دى بس قبل ما انسى فيه واحد كده فى مدينة نصر اسمه على تلوث ابق روح كل من عنده بس انسنى فى الموضوع ده
خلينى فى الفول اضمن لان دالوقتى بق فيه كبدة خنزير على العموم انا عمرى ما اكلت لحوم خارج البيت بحب اضرب كشرى
او سمك حرام عليك جوعتنى ياراجل 0ادهم انا ادعى انى فهم انت عيذ تقول ايه انت كلامك عن الناس الغلابة عن الشعب
المطحون والمظلوم حتى فى حلم لقمة نظيفه يا كلها شكرا يا ادهم مش على موضوعك ده على كل موضيعك الى بحس فيه
بشاب مصرى اصيل يمكن تكون ظروفن احسن من ناس كتير بس فى الاخر احنا من البلد دى وهممه هى هممن
اسف يا ادهم يمكن اكون حملت الموضوع اكبر من حجمه بس والله هو ده الى حسيته وحبيت اقوله والزعل مرفوع
دمت فى خير وسعادة بعيد عن عربيات الكبدة اخيرا ياريت تتمنى على الجو الى ضرب معك كل السبدوتشات دى
ايه يارجل كنت مشى مع وحده عمرها ما كلت قبل كده ابق اسال الاول :lol!: :cheers: :rendeer: :twisted: :evil: :affraid:
ساره
ساره
سوبر
سوبر
اوسمه : شندوتشات الكبدة .. !!! 47426732hu6
انثى
تاريخ الميلاد : 26/10/1987
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : 100
تقييم : 102

الخميس يونيو 11, 2009 9:41 am
ياألواناتك ياادهم والله انا جوعت من الصور رحت
عامله لي سندويتشين وجيت اكمل قرايه الموضوع بس البنت دي مفتريه ومعندهاش اصحاب زي اصحابي اكلت كتير ايام الخطوبه لماكان بيعزمني كنت اقول للبنات اصحابي اني خارجه ومعزومه وهافتري بقي ولاد الايه بدل ما انا اللي كنت باغيظهم نصحوني ايه انتي ناويه تاكلي بجد وتفتري زي مابنعمل عند جاد ونخطف من بعض انتي ناويه تفضحينا وتطفشيه بصي يا ستي يا تاكلي قبل ما تروحي الميعاد يا بعد ما تروحي بيتكم المهم قدامه تاكلي فتفوته من السندويتش وتمضغيها في ساعه وتاني فتفوته واخدين بالكم من فتفوته حاجه تغيظ وتجيب المراره تاني فتفوته تقولي مش قادره شبعت فاهمه طيب وعلي ايه ده كله مابناقص خالص سدوا نفسي موضوعاتك تصحي المواجع و تجوع وتفتح النفس و ردود سحري الحلو اللي بعد الاكل
اسراء
اسراء
مشرف
مشرف
اوسمه : شندوتشات الكبدة .. !!! 47426732hu6
انثى
تاريخ الميلاد : 10/02/1989
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه
المزاج : روعه
تقييم : 73

الخميس يونيو 11, 2009 8:51 pm
ايه ياساره انتي لسه فاكره ولسه بتاكلي ساندويتشات بس مش قلتي لنا فيهم ايه